سنگار

سنگار

سنگار

سنگار

راه بی پایان


از زمانیکه ایرانیان به اسلام گرویدند نسبت به سلاله پیامبر (ص)و آل علی (ع) ارادت خاصی پیداکردند تا آنجا که هر گاه کسی از این سلاله مبارک بدرود حیات میگفت بر مزارش بقعه ای ساخته میشد و محل زیارت شیعیان می شد.

بنابراین بپذیریم بقاع موجود در این کشور آنجا که سندیت گواه بر انتساب آنان به امامان میدهد فرزندان پاک ایشان بوده اند که در متن اجتماع ودر جایگاه بالا ی معنوی دراین بلاد بدرود حیات گفته اند و اکنون هم مورد توجه شیعیان هستند.معروفترین آنها عبدالعظیم حسنی در ری و آستانه در گیلان و شاه چراغ در شیراز و جز اینها که در صحت و نسبتشان هیچ شکی نیست.بنابراین حقیر کاملآ از نسبت امامزاده سیدمظفر به امام موسی کاظم (ع) اطمینان کامل دارم و با توجه به شجرنامه موجوددر سازمان اوقاف درانتساب ایشان به این امام شکی ندارم .

با این توضیح کوتاه بپردازیم به مسئله حاجت طلبی از ایشان .

واقعآ توضیح این مسائل نیاز به بستر سازی داره و بنده هم واقعآ از نظر وقت در مضیقه هستم . اما امیدوارم تا حدودی مسئله روتشریح کنم.

۱- از کوزه همان تراود که درون اوست. اولآ من نمیدونم دوستی که این مطلب رو میخونه در سلک چه آیین و مذهبی است و از اون گذشته در چه مرتبه ای از ایمان قرار داره ؟

۲-حاجت رو تنها خداست که میده اما حضور ائمه واولیاء و پاکان از جهت واسطه گری امری عقلانی به نظر می رسه . واضح هست کسانی که در مقام والای روحانی هستند جایگاه ویژه ای نزد خدا دارند. از اون گذشته برای هر کاری باید به متخصص مربوطه رجوع کرد.

۳ـاین واسطه گری از این جهت نیست که نعوذ بالله خدا با بندگانش سر قهر وغیض داره بلکه از اون جهت که اون واسطه انسان پاکی بوده و پیش خدا عزیزو مستجاب الدعوه است.

۴ـ همونطور که اشاره کردم حوزه ی اعتقادات ما متفاوته .اما یه اصل رو هیچوقت فراموش نکنیم . ندیدن دلیل بر نبودن نیست.همیشه سعی کنیم نیمه ی پرلیوان رو ببینیم.

۵- طبق آیه ی ۳۳ سوره احزاب اهل بیت پیغمبر (ص) معصومند. حدیث وارده در این مورد بنام حدیث کسا هست که میان علمای شیعه و اهل سنت متواتر هست .بنابراین فرزندان کسانی که معصوم بودند و در بین مردم هم شناخته شده بودندارزش ساخت زیارتگاه رو بین شیعیان داشتندو دارند.

از اینکه مجال توضیحات بیشتر ندارم عذر خواهی می کنم و امیدوارم با تحقیق پیرامون مسائل اعتقادیمان هر روز بهتر از دیروز بر ایمانمان بیفزاییم.


معرفی کار سید مظفر


                                                             بانام خدا

مدتی بود که دنبال شاعر گرامی علی رضایی شریف بودم. خوب فکر کردم باید به انجمن شعر برم یا از آقای بهمنی 

سراغشو بگیرم و هر کسی که ایشونو بشناسه. جستجومو از فرهنگسرای آوینی که اون موقع کنار سید مظفر بود شروع کردم بچه های انجمن شعر گفتن  نه نمیدونیم کجاهستن . با آقای بهمنی تماس گرفتم گفتن فکرکنم محل کارش قشمه .  پرس و جو کردم اونجا هم نبود. خوب تنها راه پیدا کردنشو توی فرهنگ سرای آوینی تشخیص دادم .

                   Image and video hosting by TinyPic>

اینبار رفتم و اتفاقی آقای پریش رو دیدم . گفت چی میخوای . یه تماس تلفنی گرفت اما اونم بی ثمر بود. اومدم بیرون از فرهنگسرای آوینی و یهو چشمم به گنبد امامزاده سید مظفر اوفتاد. گفتم آقا شما از خدا بخواه کارما رو در این مورد ردیف کنه . چند قدمی نرفته بودم که از قضا استاد عزیز آقا ی غلام وکیلی رو دیدم واز شون برای خوندن یکی از شعرای کتاب کلودنگ  کسب اجازه کردم که ایشون درکمال تواضع پذیرفتند. و به این ترتیب اولین قطعه ی کار هنریمو با شعر ایشون استارت زدم.

اما به خودم گفتم من ازسید مظفر تقاضای پیدا کردن علی رضایی رو کردم پس ...

                                           Image and video hosting by TinyPic

بحث حاجت طلبی از خدا و امامان و امامزاده ها رو توی یه پست دیگه مفصل صحبت میکنم . فعلآ اگه کسی مخالف هست که من از این طریق حاجتی گرفتم لطفآ سکوت کنه.

اما یه ماه بعد دوباره به فرهنگ سرای آوینی رفتم و اینبار آقای پریش گفت برو آموزشگاه لیوا آقای مهدی لشکری  کاملآ ایشونو میشناسه . به سرعت رفتم آموزشگاه  . اتفاقآ آ قای لشکری همونجا بود. شماره ی آقای رضایی رو گرفتم و قرار گذاشتیم .

سر قرار بعد از احوالپرسی برای خوندن چند تا از شعراش صحبت رو شروع کردم .آ قای رضایی این شعر رو بخونم :گفت اینو کسی دیگه خونده . گفتم این یکی چی ...

تا رسیدیم به شعر سید مظفرو سر این شعر به توافق رسیدیم. اینجا بود که فهمیدم عنایت آقا سید مظفر شامل حال حقیر شده و جالبتر این که مضمون  شعر هم راجب به یه حاجتمند بوده که حاجتشو گرفته و آقای رضایی شریف هم بعد از ملاقات با اون فرد این شعررو سرودن.

اما دوستان راجب به پسند یه کار هنری هم در یک پست جداگانه مفصل صحبت خواهم کرد. سلیقه افراددر تقابل با یک اثر هنری متفاوت هست و چندین مسئله ی دیگه که بعدآ مفصل صحبت میکنم. بنده ادعایی ندارم . علاقه مند به این فن هستم و سلایق هر کسی برای پسندیدن کارهای موسیقی متفاوته.

شعر این کار از استاد عزیز م علی رضایی شریف هست . صمیمانه از ایشون تشکر میکنم. آهنگ قطعه از این حقیر ه تنظیم از عمران طاهری عزیز هست و ضبط کار در استودیو دوست عزیز آقای مهراب بهرامی بوده که از ایشون هم به خاطر حسن همکاریش تشکر میکنم.

ای با من و پنهان چو دل ازدل سلامت  می کنم

تو کعبه ای  هر جا  روم قصد مقامت  می کنم

                  

 هرجا  که هستی حاضری از دور  بر  ماناظری

شب خانه روشن میشود چون یادنامت می کنم


ضمنآ این آهنگ بطور اتومات از طریق برنامه مدیاپلیر زیر در وبلاگ پخش میشه.